No hay simposios relacionados con esta comunicación.

“Voldria gratar-te el llom pelut” els significants furry com a avatar del desig interespècie.

Autor/s

Arantxa Grau i Muñoz

arantxa.grau@uv.es

Universitat de València


Joan Torres Palomares

joan.T.palomares@uv.es

Universitat de València


Elisabet Marco Arocas

elisabet.marco@uv.es

UNIVERSITAT DE VALÈNCIA

L’acceleració de les transformacions tecnològiques estan dinamitant les maneres en què les sexualitats eren gestionades, experimentades, representades i negociades. La literatura sobre sexualitats en línia ha posat de manifest que les tecnologies digitals han facilitat la proliferació de subcultures sexuals que desafien les normes tradicionals de gènere i desig (Lasén i Puente, 2016; Adams-Santos, 2020). En l’epicentre de la immanència del context ciber, la subcultura furry emergeix com un cas paradigmàtic en el qual la identitat, el desig i la comunitat s’entrellacen en entorns en línia, permetent l’experiència de noves subjectivitats sexuals més enllà dels marcs tradicionals de corporeïtat i normativitat. El cas furry, emmarcat en les sexualitats interespècie, té la particularitat que no sols transgredeix la normativitat de les pràctiques, sinó també la normativitat dels cossos practicants.

La performació del desig furry ens planteja preguntes que desestabilitzen les matrius clàssiques amb les quals interpretem les sexualitats, és per això que el nostre interès no solament s’enfoca en la representació furry del desig, sinó en la interacció que aquesta suscita.

Amb aquest propòsit explorem Reels d’Instagram provinents de comptes furry. L’anàlisi qualitatiu del material vinculat a aquests Reels ens permet a) aprofundir en la representació furry del desig (corporalitat-furry; relació gènere-desig; reconfiguració de les pràctiques eròtiques) i b) analitzar la resposta de persones internautes que (de)mostren atracció envers la performance.

Al nostre parer, la subcultura furry representa un espill social contemporani que ens permet avançar algunes transformacions que experimentarem en la sexualitat en el segle XXI. La seua combinació d’identitat digital, desig i transgressió  s’encamina a una disputa per allò que concebrem com a cos, desig i plaer en els temps venidors.

 

Bibliografía
Adams‐Santos, D. (2020). Sexuality and digital space. Sociology Compass14(8), e12818. Duguay S (2016) Lesbian, gay, bisexual, trans, and queer visibility through selfies: comparing platform mediators across ruby rose’s instagram and vine presence. Social Media + Society 2016: 1–12. Lasén, A., & Puente, H. (2016). La cultura digital. López Gómez, Daniel, Tecnologías sociales de la Comunicación. Materiales Docentes de la UOC, Módulo Didáctico3, 1-45. Lasén, A. (2015). Digital self-portraits, exposure and the modulation of intimacy. Mobile and digital communication: Approaches to public and private. Covilhã, Portugal: Livros LabCom. Simon, W., & Gagnon, J. H. (2003). Sexual scripts: Origins, influences and changes. Qualitative sociology, 26(4), 491-497.