Reflexionant sobre la docència en antropologia desde la persepctiva de l’alumnat. El cas d’ANTRO (sorgiment i objectius).

Autor/s

Rita Grau Herrero

erreitea.gh@gmail.com

Universitat de Barcelona

Reflexionar i repensar la docència en conjunt, des de les dues cares (transmissors i receptors), i a més a més en termes antropològics, és un exercici que a més d’interessant és necessari. Aquesta intervenció parteix de la necessitat de repensar la docència en antropologia des de les experiències, inquietuds i propostes de l’alumnat. Amb voluntat de generar un espai obert i horitzontal de debat, es podran compartir reflexions crítiques sobre les pràctiques docents actuals i proposar línies de transformació cap a una docència més sensible, actual i compromesa. Com a alumnes, vam crear ANTRO per a poder desenvolupar-nos dins de l’antropologia fora d’una acadèmia que no ens representa. Ara, però, tenim l’oportunitat de debatre-la des de dins. Creiem en un diàleg que ens ajudi a instigar canvis reals, i més si ens movem dins de la nostra disciplina. El nostre sorgiment així com els nostres objectius parteixen, en gran part, del tema d’aquest panell. De la manera en què està plantejat, a més, segueix la línia del que esperem que sigui la forma en què ens presentem: horitzontal, en comú, en diàleg, amb pensament crític i reflexió.

Per tant, la nostra proposta és presentar-nos com a grup d’estudiants que viu amb implicació l’aprenentatge de l’antropologia. A més de presentar-nos, creiem fermament que com a part del sector estudiantil, tenim moltes coses a dir, a debatre i a proposar. La nostra participació en el debat busca, des d’un pensament crític, una reflexió que tingui com a fi enriquir la disciplina antropològica i la manera en la qual es transmet.

Bibliografía