Aquest estudi pretén analitzar tots els elements materials i simbòlics que envolten el món de la moda emergent, a partir de l’observació participant del jove dissenyador Armand_couture (graduat a l’ESDAPC campus Llotja) en el context postpandèmic barceloní. Des d’una mirada antropològica del disseny de moda, interseccionaria entre la teoria marxista de la fetitxització de la mercaderia; l’exclusivitat d’una mercantilització digital d’un luxe hedonista i acumulacionista; i, finalment, la invisibilització i precarització de tallers de costura. Des d’aquest ordre, a nivell d’objectius es pretén examinar com es determina el valor d’una peça d’alta costura (valor d’ús vs. valor de canvi), investigar com el treball artesanal i la marca influeixen en la construcció del valor econòmic i simbòlic de la mercaderia de luxe, i analitzar la invisibilització del treball artesanal dins el discurs de l’alta costura o l’alta gamma. I, pel que fa a la metodologia, centrada en un mètode qualitatiu inductiu i etnogràfic holístic, d’entrada, es farà un buidatge de la literatura relacionada amb la revisió de Marx i neomarxista sobre el valor, la plusvàlua i el fetitxisme de la mercaderia. Acte seguit, es determinarà un treball de camp situat (estudi de l’Armand_couture), on s’hi farà servir com a tècniques etnogràfiques l’entrevista de profundidad, llibreta de camp, observació directa, observació participant, enquestes, suports virtuals i converses informals.