Benvingudes a la gestió de comunicacions.
Per poder veure les comunicacions rebudes al teu Simposi, selecciona’n el títol i a continuació fes clic al botó “Cerca”.
Una vegada siguin visibles les comunicacions rebudes pots aprovar-les, rebutjar-les, editar-les o deixar-hi notes.
Título | Ja és hora de dir la nostra! narratives del jovent i famílies d’origen marroquí davant del racisme en el sistema educatiu | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Abstract | L’escola tendeix a constuir l’alumnat d’origen marroquí i les seves famílies a través de la problematització del seu origen, cultura, religió i la inferiorització de les seves capaciatats (El Jebary Amisnaou, 2020 i El Mouali, 2021). En conseqüència, les trajectòries educatives d’aquest l’alumnat es veuen travessades per processos de cribratge que tenen a veure amb el rendiment acadèmic (Castejón, 2017) intervinguts per dispositius d’atenció a la diversitat. Pàmies i Castejón (2015) afegeixen que aquests dispositius acaben naturalitzant les diferències i responsabilitzen als i les estudiants dels seus resultats educatius. Castejón, A. (2017). Expectativas docentes, agrupamiento del alumnado y segregación escolar: una etnografía en entornos de alta complejidad social en Cataluña. | |||||||||
Autors |
|